Tisztelt gyászoló család!

Gyászuk e nehéz óráiban őszinte együttérzésünket fejezzük ki. Tudjuk, ilyenkor a jó szó, a segítő szándék, az útbaigazító jó tanács is enyhít a hirtelen támadt gondokon, és megkönnyíti a fájdalmas tennivalók intézését. Ezzel a tájékoztatónkkal segítségükre kívánunk lenni elhunyt hozzátartozójuk végtisztességének méltó lebonyolításában.

Teendők otthon, illetve intézményen kívül történt halál esetén:

  • Telefonon vagy személyesen értesíteni a házi orvost vagy az ügyeletes orvost. (Az orvos megállapítja a halálesetet és a szükséges okmányok kitöltése után, engedélyezi az elhunyt elszállítását.)
  • A Temetkezési Vállalat ügyeletének értesítése, az elhunyt elszállítása érdekében.
  • Rendőrség értesítése:
    • Rendkívüli halál esetén (nem természetes halál bekövetkezésekor, önkezűségre vagy idegenkezűségre utaló jelek esetén)
    • Amennyiben a halott vizsgálatot végző orvos kifejezetten kéri.

A temetkezési szolgáltatás megrendelése személyesen valamelyik részlegünknél, vagy felvételi irodánkban.

Teendők kórházban, vagy intézményben történt halál esetén:

  • A halálesetről történő értesítés vételét követően fel kell keresni azt az intézményt, ahol a haláleset történt. (Az érintett kórházi osztályt majd a patológiát)
  • Célszerű az elhunyt ruházatát vinni.
  • Megbízás esetén a szolgáltató a szükséges iratok beszerzése, illetve a kellékek kiválasztása után a megrendelő igénye szerint végzi el a temetkezési szolgáltatást.

Temetés intézéséhez szükséges okmányok:

  • Elhalt személyi igazolványa, lakcímkártya
  • Születési anyakönyvi kivonat
  • Halott vizsgálati bizonyítvány (orvos állítja ki)
  • Jegyzőkönyv az elhalálozás bejelentéséről
  • Amennyiben az elhunyt nyugdíjas szükség van a nyugdíjas igazolványára vagy az utolsó nyugdíjfizetést igazoló szelvényére
  • Külföldi elhunyt esetén az útlevelére
  • Amennyiben az elhunyt nem rendelkezik személyi igazolvánnyal, az elhunyt lakhely szerinti polgármesteri hivataltól igazolást lehet kérni a személyes adatokról

Ezen túlmenően:

  • Ha az elhalt nőtlen vagy hajadon családi állapotú:
    • Bejelentő személyes nyilatkozata, az elhalt apjának családi és utónevére, családi állapotára,
    • vagy az elhalt születési anyakönyvi kivonata.
  • Ha az elhalt házas családi állapotú
    • Túlélő házastárs személyi igazolványa
    • A bejelentő személyes nyilatkozata az elhalt apjának családi és utónevére, továbbá az elhalt utolsó házasságkötésének a helyére és idejére
    • Vagy az elhalt születési anyakönyvi kivonata vagy házassági anyakönyvi kivonatuk

Ha az elhalt elvált vagy özvegy családi állapotú

  • A bejelentő személyes nyilatkozata:
    • Az elhalt apjának családi és utónevére
    • Az elhalt utolsó házasságkötésének helyére és idejére
    • Az elhalt volt házastársának halálesete helyére és idejére

A személyes nyilatkozaton túl a hozzátartozó bemutatja

  • Az elhalt születési anyakönyvi kivonatát
  • A volt házastárs halotti anyakönyvi kivonatát, ha özvegy családi állapotú
  • Jogerős bírói ítélet a házasság felbontásáról, ha az elhalt elvált családi állapotú
  • A záradékolt házassági anyakönyvi kivonatot, amely az előző házasság megszűnését igazolja.

A fentiekben felsorolt okmányokkal célszerű felkeresni bennünket és a további teljeskörű temetés ügyintézését már mi folytatjuk tovább.

Hamvasztás esetén

  • Amennyiben az elhunytat a hozzátartozók hamvasztatni kívánják, úgy ezt a tényt minden érdekelt szervnél közölni kell:
  • otthon történt halálesetnél a körzeti orvossal,
  • kórházban történtnél a kórbonctannal,
  • mindkét esetnél az anyakönyvvezetőnél is,
  • otthon történt halálesetnél (ha az orvos nem rendelt el boncolást) a hamvasztást engedélyeztetnie kell a Városi Közegészségügyi Felügyelőségen.

Engedélyezés után lehet megrendelni vállalatunknál a hamvasztás lebonyolítását. Kérésükre minden engedélyeztetést a vállalatunk megbízás alapján elvégez.